کد خبر: ۶۹۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها یک مسیر ارزی پاسخگوی نیاز ارزی بخش تولید و واردات خودرو نیست، عنوان کرد: امیدوارم دولت با پیش بینی منابع مختلف ارزی زمینه رشد تولید و ورود خودروهای خارجی به کشور را فراهم کند.
ارز با منشأ داخلی و خارجی؛ تنها راهکار پیش رو برای تامین ارز واردات خودرو

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها یک مسیر ارزی پاسخگوی نیاز ارزی بخش تولید و واردات خودرو نیست، عنوان کرد: امیدوارم دولت با پیش بینی منابع مختلف ارزی زمینه رشد تولید و ورود خودروهای خارجی به کشور را فراهم کند.    

لطف‌الله سیاه کلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرخودرو در واکنش به اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه با توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات می توان مشکلات ارزی واردات خودرو را رفع کرد، اظهار داشت: تعلل دولت در واردات خودروهای خارجی صفر کیلومتر در یکسال اخیر بیانگر این است که دولت قادر به تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو نیست و قطعا برای واردات خودرو از محل ارز حاصل از صادرات نیز موانعی وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هم اکنون تنها راهکار پیش رو برای تامین ارز واردات خودرو، استفاده از ارز با منشا خارجی و ارزهای خانگی است و راهی جز این وجود نخواهد داشت. .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص سیاست جدید وزارت صمت مبنی بر محدودیت تخصیص ارز نیمایی به تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت و تامین نیاز ارزی بخش تولید از طریق ارز حاصل از صادرات گفت: در حوزه خودرو تولیدکنندگان می توانند با صادرات لوازم یدکی بخشی از نیاز ارزی خود از محل صادرات را تامین کنند اما قطعا چه در بخش تولید و چه واردات یک مسیر ارزی پاسخگو نخواهد بود و امیدوارم دولت با پیش بینی منابع مختلف ارزی زمینه رشد تولید و ورود خودروهای خارجی به کشور را فراهم کند.   

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار در هر زمینه ای عامل بروز مشکل است، تصریح کرد:  بانک مرکزی به جای محدود کردن منابع ارزی بهتر است نظارت بیشتری روی فروش ارز داشته باشد. لذا بانک مرکزی به رغم اختیاراتی که در عرضه ارزهای های حاصل از صادرات نفت و گاز دارد اما می بایست تامین ارز از منابع دیگر را تسهیل کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"